Misje na piąty etap

Misja #1: Secure the Landing Zone

Aby skontrować rosnące w siłę zagrożenie ze strony Chaosu naczelne dowództwo imperialne postanawia przeprowadzić atak na świat na którym siły Chaosu konstruują swą nikczemną machinę zagłady.

W tym celu doborowe oddziały imperialne muszą przygotować grunt dla strategicznej decydującej inwazji. Powodzenie tej misji oznaczać może zepchnięcie sił Chaosu wgłąb Oka Terroru – porażka może owocować uruchomieniem sił, których powstrzymanie przekroczy możliwości machiny wojennej ludzkości.

misjekam13

Sugerowane punkty: 1500
Strefy rozstawienia: Roll off
Zaczynanie: Zaczyna gracz Imperium, gracz Chaosu może próbować przejąć inicjatywę.
Cel pierwszorzędny: kontrola znaczników: za kontrolowanie każdego ze znaczników należą się 3 punkty. Inaczej niż zwykle (tj. nie używamy normalnych zasad scoring/denial units), za kontrolującego znacznik uważa się gracza mającego więcej jednostek w promieniu 10 cali od znacznika.
Cele poboczne: Slay the warlord, First Blood, Linebreaker
Premia za zwycięstwo dla gracza imperium: Nagrodą za zwycięstwo w tej misji jest rozszerzenie strefy wystawienia w następnej misji o 2 cale w każdą stronę.
Premia za zwycięstwo dla gracza chaosu: Wszystkie modele twojej armii są denial units w następnej misji

Misja #2: Vengeance!

Nastąpiło! Potężna planetarna inwazja jak za czasów Wielkiej Krucjaty. Potężne barki desantowe dostarczają na planetę całe legiony imperialnych żołnierzy a przeciwnicy starają się je powstrzymać ze wszelkich sił.

misjekam14

Sugerowane punkty: 3000
Siły biorące udział w bitwie:

Imperium ma TYLKO JEDEN DETACHMENT:
Imperial Crusade Detachment:
1-4 HQ
3-6 E
0-12 Troops
1-6 HS
1-6 Fast
0-2 LOW.
Command benefit: all models within this detachment gain Objective Secured special rule (not only troops).
Models within this detachment do not have to belong to the same faction (i.e. you can mix Codex Inquisition with Codex Space Marines).

Chaos ma TYLKO JEDEN DETACHMENT:
Chaos Garrison Defense Detachment:
1-4 HQ
0-6 E
4-12 Troops
0-6 HS
0-6 Fast
0-2 LOW
Models within this detachment do not have to belong to the same faction (i.e. you can mix Codex Daemons with Codex Chaos Space Marines).

Strefa rozstawienia Strefą rozstawienia gracza Imperium jest kwadrat na środku stołu. Strefą rozstawienia gracza Chaosu jest cała reszta stołu. Gracz chaosu musi rozstawić się pierwszy.
Zaczynanie: Rzut na zaczynanie wykonujemy PO rozstawieniu obu armii ale przed ruchem Scoutów i Infiltratorów.

Cel główny misji: 4 znaczniki warte po 3 punkty każdy.
Cele poboczne: Slay the warlord, First Blood, Keep the Landing Zone
Keep the Landing Zone: Cel poboczny wart 2VP. Imperium zdobyło ten cel, jeśli na końcu misji nie ma żadnego modelu Chaosu w strefie wystawienia Imperium. Chaos zdobył ten cel, jeśli na końcu misji jest więcej modeli Chaosu niż imperialnych w tej strefie.

Imperial Battleship Main Cannon od trzeciej tury gracz imperialny zyskuje dostęp do specjalnego ataku. Masive blast barrage z siłą D, zawsze znosi o 2D6 (atak ten nie jest przeprowadzony przez model na stole). Atak ten można użyć raz na grę.
Defend at all costs Wszystkie modele Chaosu znajdujące się w promieniu 5 cali od znaczników zyskują zasadę Fearless

Misja #3: Activate the Doomsday Device

Stało się. W oparciu o badania Dark Magos i skradzione części, lord Chaosu skonstruował Nikczemną Arkę Zagłady, urządzenie zdolne przy pomocy Promienia Śmierci niszczyć całe światy.

misjekam15

Sugerowane punkty: 2250
Strefy wystawienia: Według obrazka
Chaos Recon Elements Deployment Zone: W tym miejscu mogą się wystawić 2 oddziały piechoty/motorów/kawalerii chaosu wraz z dedykowanymi transportami, jednak oddziały te mogą mieć sejw najwyżej 3+ i nie mogą mieć dołączonych indepów.
Cel nadrzędny: W przypadku gracza Chaosu: 2VP za każdy zniszczony pododdział wroga. W przypadku gracza Imperium: 1VP za każdy zniszczony pododdział wroga oraz 7VP za zniszczenie Arki Zagłady.
Cele poboczne: Slay The Warlord, First Blood, Linebreaker.
Arka Zagłady:
Liczy się jako nieruchomy Super Heavy Vehicle o AV13, 8 HP, 3 Void Shieldach. Kosztuje 250 punktów i MUSI być kupiona przez gracza chaosu i wstawiona w jego strefę wystawienia.

Activate the Doomsday Device

W każdej swojej fazie strzelania gracz Chaosu może spróbować uruchomić swoją technomagiczną aparaturę zniszczenia. w tym celu rzuca 2D6.

2D6 Znaczenie:
2 Gracz Imperium wybiera efekt i stosuje go przeciwko modelom gracza Chaosu
3 Zwarcie i przegrzanie. W tej i następnej turze Machina Zagłady nie zrobi nic ciekawego
4 Zwarcie. Poleciały iskry. Najbliższy oddział chaosu otrzymuje d6 trafień, siła 4, AP 3, Haywire
5 Sprzężenie zwrotne. Umieść nad machiną zagłady apokaliptyczny blast. Wszystkie modele (wliczając machinę) otrzymują trafienie z siłą 10 i AP-
6-8 Coś zgrzytnęło, coś brzęknęło, coś zadymiło ale nic ciekawego nie nastąpiło
9 Strzał rozproszonej mocy, zasięg 48, masywny blast, siła 6, AP3, ignores cover
10 Strzał, zasięg 60, duży blast, siła 10, AP2, Ignores cover
11 Promień śmierci aktywowany z maksymalną mocą. D2 strzałów z zasięgiem nieskończonym siłą D i AP1 (bez blasta)
12 Gracz chaosu wybiera efekt

Techpriest chaosu lub dowolny model Dark Mechanicus w base contact dają +1 do tego rzutu. Posiadanie więcej niż jednego takiego modelu nie sprawia że efekty się kumulują.

Nagroda za zwycięstwo dla gracza Chaosu: Jeśli wygrałeś i na koniec misji Arka Zagłady istnieje, wybierz dowolny świat na mapie galaktyki. Jego bazowa wartość (i wartość punktowa na koniec) jest podzielona przez 2. Jeśli jest to świat o wartości na koniec równej 1, jest ona redukowana do zera.

Nagroda za zwycięstwo dla gracza Imperium: Jeśli zniszczyłeś Arkę Zagłady, otrzymujesz dodatkowe 4 punkty chwały. Jeśli jej nie zniszczyłeś, możesz ją użyć (patrz punkt wyżej).

Zasada opcjonalna przy grze na mniejsze punkty: grając na 1500 i mniej punktów możecie zmienić parametry arki zagłady tak żeby kosztowała 140pt, miała 5HP a przy rzucie 11 na 2K6 tylko 1 strzał.

Misja #4: It’s… It’s a Titan!

Misja zbudowana w oparciu o założenie że jeden z graczy wystawia wielkie roboty, i.e. Knighty, Tytany, Brass Scorpiona, a drugi chce to zagrożenie zneutralizować. Sugerowana jest zabawa z pełnym dopuszczeniem Unbound Army.

misjekam16

Sugerowane punkty: 2600
A Titan is headed here: zaczynanie w tej misji jest losowe, jednak przeciwnik gracza z Tytanem otrzymuje modyfikator +2 do rzutu na zaczynanie i +1 do rzutu na przejęcie inicjatywy.

Punktacja: jeśli największy tytan na polu bitwy straci conajmniej połowę punktów HP, ale nie zostanie zniszczony, ma miejsce remis. Jeśli tytan zostanie zniszczony, wygrywa przeciwnik. Jeśli tytan straci mniej niż połowę punktów HP, wygrywa właściciel tytana.

Nagroda za zwycięstwo: brak.

Maciej Kamiński – Napisał 55 newsów i 55 artykułów na tej stronie.
Kosmiczny techpriest